EN-RONDALL-ÉMENA


Per preparar el text que avui llegiu sobre l’Enrondallémena, vaig començar per esbrinar què volia dir ronda, rondar, rondalla... A què feia referència exactament aquest joc de paraules que és Enrondallémena, i que jo, per nouvinguda, no havia conegut en origen. Així vaig descobrir amb sorpresa que aquests mots portaven a altres que descrivien el que feia unes hores havia passat a la reunió de la tarda per preparar la nit d’enguany.

Grup de persones que fan la ronda. Cançó ballable. Narració generalment breu. Camí. Consumicions iguals...

Això deia el diccionari. I m’adonava que de fet, tot això és Enrondallémena.

Hi haurà un grup de persones que fan la ronda, una ronda que consistirà en explicar a tots els qui vulgueu venir, curtes faules, refranys i contes... Els autors triats per aquesta tercera edició, Francesc Eiximenis i Anselm Turmeda, són llunyans en el temps però no en el que expliquen. Nascuts al Segle XIV, el primer a Girona i el segon a Mallorca, tots dos varen ser religiosos però les seves trajectòries varen evolucionar de diferent manera encara que les seves obres destil·len de forma ben similar ironia i crítica vers la societat del moment i les seves perversions. És en aquest punt que veiem que, com se sol dir, segles més tard els seus versos són vigents.

Com farem passar aquesta ironia social? Doncs ens acompanyarà el grup musical Els Groullers perquè anem assaborint cada idea amagada darrera els versos. I parlant d’assaborir. També hi haurà coca i cava. I la Lluna. Si els núvols no l’amaguen, serà plena i us il·luminarà el sopar si voleu portar-vos-el.

L’Enrondallémena d’aquest any tindrà lloc el dissabte sis de juny a les 21 h. del vespre a Santa Cecília de les Serres. Veniu, sopats o per sopar, però disposats a estrenar les nits a l’aire lliure amb poemes i música.

Comentaris

Josep Toribio ha dit…
No em vaig perdre les edicions anteriors...i a aquesta tampoc hi faltaré...( de fet, ja estic impacient...!!)
Josep Toribio ha dit…
Per cert, Su....faig una entrada al meu blog enllaçant amb el teu "EN-RONDALL-ÉMENA"....(amb el teu permís..........)